Malin är länken mellan kund och verkstad
Med sin breda kunskap och kompetens är servicerådgivaren Malin Fransson en värdefull medarbetare i vårt team i Östersund. Det är henne du får träffa i kundmottagningen när du lämnar in din bil på vår verkstad.
Namn: Malin Fransson
Jobbar som: Servicerådgivare
Började på Berners: 2014
"Det bästa är gemenskapen med kollegorna"
Vad jobbar du med på Berners?
– I min roll är det mycket administration och kundkontakt. Jag har kontakt med kunder både under pågående verkstadsbesök om de vill ha extra arbete utfört på bilen samt ringer och meddelar när deras bil är klar för dagen. Jag skapar arbetsordrar för kundernas bokningar så att vi kan beställa hem reservdelar och planera arbetet i verkstaden. Vi är ett stort team som jobbar tillsammans för att få helheten att fungera.
Vad har du för utbildningsbakgrund?
– Jag gick Handel och administration på gymnasiet och sedan en eftergymnasial utbildning till ekonomiassistent.
Vad har du jobbat med tidigare?
– Jag har varit handledare för att stötta och vägleda långtidssjuka, långtidsarbetslösa
Det bästa med ditt jobb på Berners?
– Sammanhållningen och gemenskapen med alla kollegor. Vi har så kul tillsammans!
Hur ser du på branschen i framtiden?
– Elektrifieringen gör att yrket förändras för våra tekniker. Ny kunskap och nya arbetssätt behövs när den tekniska utvecklingen går framåt.
Ditt roligaste minne från Berners?
– Festen när Berners fyllde 90 år! Precis hela Berners med respektive fick vara med om en fantastisk fest. Ser fram emot kommande 100-årsjubileum.
Vad har du för hemlig talang?
– På jobbet är det nog att jag är rätt bred i min kunskap och kan lite om det mesta. Privat så är jag stolt över allt jag fixar att renovera i min stuga.
Connecta med oss för att få information om lediga tjänster.